2017. augusztus 30. - Forrás Blog

Őszi ízek sztárszakácsok tolmácsolásában

Különleges őszi gasztrokalandra invitál a Spirit Hotel, hogy szeptember 2. és november 19. között minden héten más-más vendégséf illetve gasztronómiai szakértő ételkölteményeivel kápráztatassa el vendégeit.fb_10_sef_1200x550.jpg

A remek programnak ígérkező kulináris eseménysorozat apropóján az egyik meghívott séffel, Tóth Pállal beszélgettünk, aki a köveskáli Kővirág Panzió és Étterem színeiben mutatja be szakácsművészetét a sárvári hotel vendégeinek szeptember 9-én.

Az ősz folyamán vendégszakácsok mutatják be legjobb ételeiket és kreatív fogásaikat a Spirit Hotelben. Szeptember második hétvégéjén Ön lesz a hotel meghívott séfje. Hogyan készül erre az alkalomra?

Nagyon sok munkával jár egy ilyen „vendégszereplés”. Általában úgy szoktam nekiállni a felkészülésnek, hogy először megtervezem az ételt, lerajzolom, és várom, hogy impulzusok érjenek. Ilyenkor rengeteg dolog inspirál, és hozzáteszek a tervhez vagy elveszek belőle, és így tehát lassanként, néha több hét alatt alakul ki a végeredmény.

Miért van szükség egy étel lerajzolására a tervezéskor?

Vizuális típus vagyok, és ez segít elképzelni, hogy milyen lesz majd a felkínált étel látványa. Ez egy vázlat, és ezen tudom finomítani a részleteket, és jobban látom, hogy mik a jó ötletek, és melyek azok, amiket inkább el kell vetni.

A Kővirágban is ezzel a módszerrel dolgozik?

Ott kimondottan sokat improvizálunk, és szinte minden nap új ötletekkel és ételkompozíciókkal állunk elő, ami viszont más típusú előkészületet igényel. A főszerepet ilyenkor a kreativitás játssza, de mivel a vendégek igényeit elégítjük ki, nem öncélú alkotás zajlik. Persze a saját ötleteinket is igyekszünk megvalósítani, és szerencsére ezek legtöbbször találkoznak a vendégek ízlésével. 

Milyen ételekkel készül a Spirit-be?

A tervek már készen állnak, és úgy érzem, hogy jót fogunk főzni. A szezonalitást vettem fő szempontként az ételek megtervezésekor, és egy kifejezetten őszi alapanyagokból készült menüt állítottam össze. A többi részletre pedig majd ott fény derül.

Ha szeretne Ön is részese lenni a gasztrokalandoknak, látogasson el a Spirit Hotelbe és válogasson a nagyszerű séfek fogásai közül, napközben pedig élvezze a 10 000 m2 –es Oázis wellness- és fürdőrészleg kényeztető világát:

09. 02. MIZSEI JÁNOS (MÁK bistro)
09. 09. TÓTH PÁL (Kővirág Étterem)
09. 16. JÓKUTI ANDRÁS (Világevő)
09. 23. BERNÁTH JÓZSEF (Art Catering)
09. 30. OROSZ GÁBOR (KIOSK)
10. 07. BÍRÓ LAJOS (Bock Bisztró)
10. 14. GIANNI ANNONI (Trattoria Pomo D’oro)
10. 21. BORDA ATTILA (Spirit Hotel)
10. 28. MACSINKA JÁNOS (Macok Bisztró - Borbár)
11. 18. JAHNI LÁSZLÓ (Kistücsök Étterem)

A Balaton-felvidéken főz egy kifejezetten felkapott étteremben, így külföldi és magyar vendégek egyaránt megfordulnak Önöknél. Van különbség e két vendégcsoport ízlésvilágában és elvárásaiban?

Úgy tapasztaltam, hogy a külföldi vendégek nyitottak a magyar ízekre, és keresik a helyi sajátosságokat. Szerintem tetszik nekik a magyar konyha, így nincs is igazán különbség magyar és külföldi vendég között, hiszen a hazai ízeket valamennyien kedvelik.

Melyek azok az ételek, amiket a külföldi vendégek leginkább keresnek?

Nem vettem észre, hogy lennének favorit ételek a köreikben, inkább általában a magyar konyha iránt lelkesednek, függetlenül attól, hogy annak épp melyik fogását tálaljuk fel nekik.

Mi az, amit szívesen megmutat a külföldi vendégeknek a magyar konyha specialitásai közül?

Nagyon sokat számít az alapanyag, amiből dolgozunk, és az is, hogy ki és hogyan készíti el az adott receptet. Ha becsülettel van elkészítve és jó alapanyagokat használunk fel hozzá, akkor bármelyik hagyományos magyar étel méltó rá, hogy azt egy külföldi vendégnek megmutassuk. A nagy és ismert nemzeti konyhák mellett is megállhatják a helyüket a magyar ételek, és rá is csodálkoznak egy-egy hazai fogás egyedi karakterére a külföldiek, akiknek a többsége azért egyelőre még csak a bejáratott sztereotípiákat – például a gulyást – ismeri a magyar konyha kapcsán. Azonban nagy változások zajlanak a magyar gasztronómiában, és a Bocuse d’Or-on mutatott jó szereplés miatt is megnőtt az érdeklődés a konyhánk iránt. Remélhetőleg ennek köszönhetően sokkal többet ismernek majd meg külföldön is a gasztronómiai értékeinkből.

 Hogyan látja, milyen mértékben lendíti fel a turizmust egy ország konyhájának híre, a helyi specialitások és ízek vonzereje?

 Úgy gondolom, hogy nagyon sok vendég válogatja meg egyre tudatosabban az úti célját aszerint, hogy az adott helyen milyen gasztronómiai élményeket szerezhet. Egy jó étterem kedvéért már nálunk is több száz kilométert is hajlandók utazni az ínyencek az országon belől, és azt hiszem, hogy külföldről is sok turista érkezik azért, mert jó hírét hallotta a magyar konyhának.

Egy hazai szállodának Ön szerint mennyire feladata bemutatni a külföldi vendégeknek a magyar kulináris értékeket?

Dolgoztam már nagyon jó hotel konyháján, és ott azt tapasztaltam, hogy egyre inkább presztízskérdés a magukra adó szállodák körében, hogy helyi értékeket mutassanak fel, és törekednek a helyben kapható, jellegzetes és szezonális alapanyagok használatára és a magyar különlegességek készítésére. Ez egy nagyon jó tendencia, mert minőségi fejlődést hoz környékbeli termelők köreiben is. Azért is jó dolog ez, mert egy hotelnek lehetősége van rá, hogy nagyobb közönség előtt mutassa be a magyar konyha jellegzetességeit. Ez persze nem kötelező feladata egyetlen hotelnek sem, de úgy látom, hogy egyre többen vállalják magukra ezt a küldetést.

Ha tetszett a cikk, kövessen minket a Facebook-on és az Instagram-on is! 

süti beállítások módosítása